Szkoła Podstawowa nr 2

WYCIECZKA W KARKONOSZE

Utworzono dnia 19.06.2017
Czcionka:

6 czerwca 2017 roku, o godzinie szóstej rano, klasy IIIc i IIId wyruszyły na 4 – dniową wycieczkę w Karkonosze. Podróż minęła szybko i wkrótce dotarliśmy na Zaporę Wodną w Pilchowicach, która jest drugą co do wysokości (po Solinie) i drugą co do wieku zaporą w Polsce. Dalej udaliśmy się do Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach, gdzie obejrzeliśmy najważniejsze i najpiękniejsze zabytki Dolnego Śląska w miniaturze. Po tym wyruszyliśmy do miasteczka kowbojów – Western City. Tam każdy uczestnik mógł strzelać z łuku indiańskiego, rzucać do celu nożem, włócznią, rywalizować we wspinaczce na Pal Męczarni, stojący dumnie na środku miasta. Dzieci mogły także przejechać się kolejką, jeżdżącą po wyznaczonym torze na początku miasta i obejrzeć przedstawienia: pokaz rewolwerowca z coltami i napad na bank - pokaz scenki westernowej. Po opuszczeniu miasteczka ruszyliśmy w dalszą podróż autokarem, który dowiózł nas do Kościoła Wang, który powstał na przełomie XII i XIIIw. w południowej Norwegii.

Kolejny dzień był także pełen wrażeń. Po śniadaniu czekał na nas autobus, który zawiózł nas do Adršpach - Skalnego Miasta w Czechach. Poruszaliśmy się między stromo wznoszącymi się skałami przybierającymi niesamowite, baśniowe formy. Podziwialiśmy strzeliste skały, których kształty bardzo często przypominały konkretne formy np. dzban, ząb, głowę. Płynęliśmy łódkami po jeziorku skalnym i wsłuchiwaliśmy się w dowcipne anegdoty i żarty, którymi umilał rejs sternik. Wieczorem grupy prezentowały scenki profilaktyczne.

Trzeci dzień to dzień wodospadów. Przy pięknej pogodzie zwiedzaliśmy Szklarską Porębę i wodospady: Kamieńczyk i Szklarka. Później udaliśmy się do Parku Dinozaurów, gdzie dzieci obejrzały film w 6d, płukały złoto i przeszły ścieżką edukacyjną, na której zobaczyły rekonstrukcje naturalnej wielkości dinozaurów. Po kolacji udaliśmy się na długi spacer do Wodospadu Podgórnej, a po powrocie na placu zabaw odbywały się gry sportowe wg pomysłu dzieci.

Ostatni dzień przywitał nas także słońcem. Ruszyliśmy do Muzeum Zabawek w Karpaczu i oglądaliśmy stare i nowe zabawki z całego świata. Po tym udaliśmy się do nowoczesnego kompleksu basenów Term Cieplickich. Mogliśmy się zrelaksować i korzystać z basenów z wodą termalną, zjeżdżalni i wypływać na zewnątrz, opalać się. Wkrótce szczęśliwi ruszyliśmy w drogę powrotną do Nowego Tomyśla, gdzie czekali stęsknieni rodzice. Wycieczka była udana i pozostawi miłe wspomnienia.